FANDOM

Dinozaury to tzw. modyfikatorzy rozgrywki pojawiający się głównie w Jurassic Marsh, lecz można je spotkać także w Modern Day. Są wrogo nastawionymi kreaturami pojawiającymi się w trakcie poziomu i kiedy spotykają na swojej drodze zombie, pomagają im. Można jednakże ich oswoić używając Perfume-shroom'a. Będą wtedy pomagać nam np. wyrzucając zombie z planszy. Pojawiło się ich w sumie 5.

Lista dinozaurów

Dinozaur Efekt dla zombie Efekt po oswojeniu
RaptorRaptor Kopie zombie do przodu o trzy pola, gdy nieumarły jest na przynajmniej 3 linii. Wykopuje zombie poza ogród, ucieka gdy wykona tą czynność 5 razy.
StegozaurStegozaur Wyrzuca zombie na dowolne pole w linii 4. Wychodzi gdy zrobi to 3 razy. Wkłada zombie na ogon i podnosi go chwilę potem opuszczając go zadając ogromne obrażenia 3 zombiakom i 10 dps innym zombie na planszy. Ucieka gdy zrobi to 3 razy.
PterodaktylPterodaktyl Leci z zombie na ostatnie pole, który potem idzie w prawo zjadając rośliny. Wylatuje z zombie w przestworza, jednocześnie zabijając nieumarłego.

T-rex T-rex

Przyspiesza zombie. Efekt zostanie zakończony, gdy zombie trafi na przszkodę. Gryzie zombie, zabijając go natychmiastowo. Ucieka po 5 zabiciach.
Ankylozaur Ankylozaur Wykopuje zombie do przodu, odrzucając tym zombiem rośliny do tyłu. Wyrzuca zombie poza ekran, za siebie, gdy staną na jego ogonie.

Strategie

Dinozaury należy jak najszybciej oswoić, by nie wyrządziły nam szkód. Zawsze priorytetem jest oswojenie Ankylozaura, który paroma miotami może ogołocić naszą i defensywę, i ofensywę. Przeciwko takiemu rodzajowi dinozaurów można się ochronić tylko Plant Foodem Infi-nuta, który nie pozwoli odepchnąć naszej defensywy w tył.

Przeciwko reszcie należy stosować jeszcze inne taktyki obrony. Raptory na przykład odpychają zombie stojących na liniach 5-8. Nieskuteczne może być tutaj głupie umieszczenie Primali - jeśli Primal Peashooter odepchnie zombie stojącego za Primal Wall-nutem, istnieje szansa, że trafi pod nogi Raptora i zostanie odepchnięty do Primal Peashootera. Dobrą taktyką jest stawianie jak największej ilości Primal Peashooterów, gdy zombie jeszcze nie weszły w zasięg Raptora.

Przeciwko Stegozaurowi nie ma dobrej taktyki. Należy go szybko oswoić, lub postawić na kolumnie 4 Wall-nuty. Można także szybko wykopać roślinę, która stoi w miejscu w które zostało wrzucone zombie, a następnie postawić Primal Wall-nuta lub użyć insta-killa.

Pterodaktyle można oswoić w dowolnym momencie, więc z tym raczej nie będzie problemu. Gorzej, jeśli nie będziemy mieli do dyspozycji naładowanego Perfume-shrooma i zombie doleci na koniec linii. W takiej sytuacji postępujemy podobnie co do Stegozaura. Stawiamy albo insta-kill typu Cherry Bomb, albo Primal Peashootera by odepchnął zombiaka do przodu (oczywiście jeśli nie jest to Jurassic Bully, którego nie da się odepchnąć), albo Primal Wall-nuta i czekamy, aż naładuje się nam dowolny insta-kill działający od razu. Usuwamy Primal Wall-nuta, w jego miejsce wrzucamy insta-killa, a potem miejsca łatamy rośliną która kiedyś tu stała.

T-rex jest chyba najłatwiejszym dinozaurem. Gdy widzimy T-rexa nie musimy nawet używać Perfume-shrooma (co jest jednak wskazane - efekt oswojenia T-rexa jest bardzo przydatny, ale i tak zombie będą przyspieszone). Możemy za to postawić przed naszymi roślinami dowolnego orzecha. Ewentualnie w ostateczności można użyć jakiegoś mocnego insta-killa, albo Sunflowera, byle by zombie były wolniejsze.

Ciekawostki

  • Oswojony Pterodaktyl zrzuca na ziemię tylko głowę, resztę prawdopodobnie zjada.
  • Gdy Pterodaktyl niesie zombie nie działa na niego Blover. Jest to jedyny taki przypadek, że Blover jest nieskuteczny na latającego nieumarłego.
  • Raptor nie może kopnąć zombie gdy użyjemy Hurrikale'a.
  • Raptor może chodzić po kwiatach, a i tak poziom nie zostanie przegrany.
  • Jest to jedyny żyjący modyfikator rozgrywki.