FANDOM

Grapeshot (z ang. Winostrzał) to roślina premium tematycznie powiązana z Jurassic Marsh Part 1. Ukazywała się w Piñata Party od 10 listopada 2015.

Wykonuje podobne czynności co Cherry Bomb, czyli eksploduje w zasięgu 3x3. Jednakże wystrzeliwuje dodatkowo 8 winogronek, lecących w różnych kierunkach, każdy zadający 10 dps. Dodatkowo, każda z winogronek odbija się od zombie oraz ścian ekranu i po kilku odbiciach eksplodują.

Etymologia

"Grapeshot" wywodzi się od owoców winoroślowatych (Vines, Grapes). Sama nazwa odnosi się do tych roślin a także do "shot", czyli z angielskiego 'strzelać'.

Opis w Almanac

Sun cost: 150

DAMAGE: Massive
RECHARGE: Slow

Grapeshots explode and scatter bouncing projectiles in eight directions.

Usage: instant

"Spa-BOOM!" enthuses Grapeshot. "You liked that? I got a million of 'em! Wa-POW! Buh-BLAM! Za-... um... Ker-... hmmm... Okay, I guess I've only got the three."

TŁUMACZENIE

Koszt słońca: 150

Obrażenia: Masywne
Odnawianie: Wolne

Grapeshot eksploduje wystrzeliwując winogrona w 8 kierunkach.

Użycie: Natychmiastowe

"Spa-BOOM!" mówi Grapeshot. "Podobało wam się? Mam tego więcej! Wa-POW! Buh-BLAM! Za-... um... Ker-... hmmm... Okej, znam tylko te trzy."

Strategie

Grapeshot jest bardzo potężną rośliną dorównującą Cherry Bombowi czy Potato Mine. Warto go stawiać na liniach 2-3-4 gdy jest tam i na sąsiadujący dużo zombie. Potrafi bowiem zniszczyć zombie nie tylko w obszarze 3x3, lecz także te będące obok. Potrafi bardzo dobrze rozwalać też elementy otoczenia np. groby, więc można stosować go z dobrymi rezultatami w każdym świecie (poza Big Wave Beach, bo trzeba postawić pod nim lilię).

Galeria

Grapeshot Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Grapeshot.

Grapeshot

Ciekawostki

  • To jedyna roślina premium, która może zostać stworzona przez Escape Root
  • Tuż przed eksplozją, jego oczy są całe białe.
  • Jego winogrona mogą zostać zneutralizowane przez Jester Zombie i użyte przeciwko nam.
  • "Pociski" są mniejsze niż u Bowling Bulba.
  • Ma najwięcej głów, bo aż 8.
    • Jedna jest widoczna tylko po eksplozji.
  • Jest jedyną rośliną która atakuje eksplozją i pociskami (bez używania Plant Fooda)
  • Używa dźwięków Cherry Bomba, Banana Launchera, Citrona, Bowling Bulba i Strawbursta.

Zobacz też