FANDOM

Może chodziło ci o Lodowego grzyba z gry Plants vs. Zombies: Garden Warfare?
Może chodziło ci o grzyba o podobnej nazwie, występującej w Chińskiej wersji Plants vs. Zombies 2, Grzyb mrozu?

Ice-shroom (GW2 - Lodowy grzyb) jest rośliną natychmiastową o pojedynczym użyciu, która występuje w pierwszej części Plants vs. Zombies. Gdy go postawimy, zamraża wszystkich zombie na ekranie na 5,5 sekundy zadając przy tym jeden punkt obrażenia, a gdy efekt ten minie, wrogowie są dodatkowo spowolnieni na jakiś czas.

Etymologia

Nazwa pochodzi od słowa 'ice' (z ang. 'lód') oraz końcówki '-shroom' (z ang. 'grzyb').

Opis w Suburban Almanac

Plants vs. Zombies

Ice-shroom

Ice-shrooms temporarily immobilize all zombies on the screen.

Damage: very light, immobilizes zombies
Range: all zombies on the screen
Usage: single use, instant
Sleeps during the day

Ice-shroom frowns, not because he's unhappy or because he disapproves, but because of a childhood injury that left his facial nerves paralyzed.

Cost: 75

Recharge: very slow

TŁUMACZENIE

Ice-shroom

Ice-shroomy unieruchamiają wszystkie zombie na ekranie na jakiś czas.

Obrażenia: bardzo lekkie, unieruchamia zombie
Zasięg: wszystkie zombie na ekranie
Użycie: pojedyncze użycie, natychmiastowe
Śpi podczas dnia

Ice-shroom marszczy brwi, nie dlatego, że jest nieszczęśliwy albo dlatego, że nie okazuje uczuć, ale przez wadę z dzieciństwa, która pozostawiła jego nerwy na twarzy sparaliżowane.

Koszt: 75

Odnawianie: bardzo wolne

Strategie

Plants vs. Zombies

Ice-shrooma najlepiej stawiać wtedy gdy jakaś roślina jest narażona na zjedzenie przez zombie. Nie opłaca się używać tej rośliny z innymi roślinami ognistymi (rośliny groszkowe z Torchwoodem lub Jalapeno), gdyż te zniwelują zamrożenie i spowolnienie.

Galeria

Ice-shroom Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Ice-shroom.

Ice-shroom

Ciekawostki

  • Kiedy Ice-shroom eksploduje, widać płatki śniegu.
  • Ice-shroom jest jedyną rośliną eksplodującą i nie jest instant killem, która nie pojawiła się w Plants vs. Zombies 2.
  • Jego umiejętności podobne są do Plant Fooda Iceberg Lettuce, lecz Ice-shroom dodatkowo pozostawia efekt spowolnienia jak i zadaje jeden punkt obrażeń.
  • On oraz Blover to jedyne rośliny natychmiastowe, które oddziałują na cały ekran.
    • Nie licząc Thyme Warpa, który pojawia się jedynie w drugiej części gry.
  • Pomimo, że opis Almanac określa jego obrażenia jako bardzo lekkie, w rzeczywistości zadaje tyle samo, co groszek (obrażenia normalne).
  • Używając grzyba na poziomach basenowych czy mglistych, animacja basenu zatrzymuje się do momentu, kiedy zombie rozmrożą się.

Zobacz też