FANDOM

Kernel-pult (z ang. Ziarnopulta) to roślina ofensywna, o lobowanym strzale. Normalnie strzela nasionami zadającymi normalne obrażenia (o połowę wolniejsze od szybkości strzału Peashootera), lecz posiada 25% szans na wystrzelenie masła, które zadaje więcej obrażeń niż nasiono i unieruchamia zombie na jakiś czas.

Etymologia

Nazwa powstała z połączenia słów 'kernel' (z ang. nasiono) oraz przedrostka 'pult', które zostało wzięte od angielskiego słowa 'catapult', oznaczającego po polsku 'katapulta'.

Opis w Suburban Almanac

Plants vs. Zombies

Kernel-pult

Kernel-pults fling corn kernels and butter at zombies.

Damage: light (kernel), normal (butter)
Range: lobbed
Special: butter immobilizes zombies

Kernel-pult is the eldest of the Pult brothers. Of the three of them, Kernel is the only one who consistently remembers the others' birthdays. He bugs them about it a little, too.

Cost: 100

Recharge: fast

TŁUMACZENIE

Kernel-pult

Kernel-pulty strzelają nasionami kukurydzy i masłem w zombie.

Obrażenia: małe (nasiono), normalne (masło)
Zasięg: lobbowany
Umiejętność specjalna: masło unieruchamia zombie

Kernel-pult jest najstarszy z Katapultowych braci. Z nich trzech, Kernel jest jedynym, który pamięta o urodzinach pozostałych. Ale on także popełnia błędy.

Koszt: 100

Odnawianie: Szybkie

Plants vs. Zombies 2

Sun cost: 100

DAMAGE: Light
RANGE: Lobbed
RECHARGE: Fast

Kernel-pult flings corn kernels and butter at zombies.

Damage Details: light (kernel), normal (butter) Special: butter immobilizes zombies

While working as an usher at the local movieplex, he saw "Fried Green Tomatoes" and found his higher calling. He packed up his husks, his kernels, his butter, and enlisted.

TŁUMACZENIE

Koszt: 100

Obrażenia: Małe
Zasięg: Lobbowany
Odnawianie: Szybkie

Szczegóły obrażeń: małe (nasiono), normalne (masło)

Kiedy pracował jako woźny w lokalnym movieplexie, zobaczył "Usmażone Zielone Pomidory" i znalazł swoje większe powołanie. Spakował swoje łuski, nasiona, masło i wstąpił do wojska.

Ulepszenia

Plants vs. Zombies

Upgrade'em Kernel-pulta jest Cob Cannon, który po wybraniu celu strzela potężnym pociskiem i zadaje olbrzymie obrażenia, wielu zombie. Aby zasadzić tę roślinę potrzebne są dwa Kernel-pulty, ułożone obok siebie naprzeciwko.

Plants vs. Zombies 2

Gdy Kernel-pultowi damy Plant Food, ten wystrzeli w kierunku wszystkich zombie na ekranie masło, zadając przy tym dwa punkty obrażeń i paraliżując ich na 7,5 sekundy.

Z kostiumem (Chińska wersja)

Kernel-pult wyrzuca zapalone masło, które zadaje większe obrażenia.

System poziomów (Chińska wersja)

Poziom Ulepszenie Opis
Level2Icon Kernel-pultUpgrade1
Ziarnorakieta
Po piątym wyrzuceniu pocisku, Kernel-pult wystrzeliwuje ziarnistą rakietę, która zadaje większe obrażenia, ale nie unieruchamia zombie masłem.
CombatTrainingIcon
Trening bojowy
Kernel-pult zyskuje 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 150%).
Level3Icon Kernel-pultUpgrade2
Szybsze przeładowanie
Kernel-pult będzie wystrzeliwał ziarnistą rakietę już po trzech rzutach.
CellActivationIcon
Aktywacja komórek
Kernel-pult zyskuje dodatkowe 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 200%).
Level4Icon AbilityAwakenIcon
Pobudzenie zdolności
Kernel-pult może wykonać swój efekt Plant Food przy posadzeniu.
FightingPowerIcon
Waleczna moc
Kernel-pult zyskuje kolejne 50% ataku i wytrzymałości (łącznie 250%).

Strategie

Plants vs. Zombies

Jest świetną rośliną do trudniejszych, jak i łatwiejszych poziomów. Zaleca się używania tej rośliny na etapie Dach wraz z Cabbage-pult. Na poziomach, gdzie głównie atakują nas Gargantuary, na początku poziomu ustawiamy nieco z tyłu dwa Kernel-pulty na wszystkich dostępnych liniach (prócz poziomu z basenem; tam pomijamy basen) i później w ich miejsce ustawiamy ulepszenie jakim jest Cob Cannon.

Plants vs. Zombies 2

W drugiej części gry, roślina ta dobrze się sprawdza jako spowalniacz Zombie z racji wystrzeliwanego co jakiś czas masła. Ustawiamy ją zwykle na tyłach naszych szeregów. Dobrze tą roślinę ustawiać razem z Peashooterem lub Cabbage-pultem, ale również można ją posadzić jako pierwszą roślinę ofensywną. Jest świetnym środkiem przeciwko Excavator Zombie, którego spowalnia i jest w stanie bez problemu pokonać.

Galeria

Kernel-pult Plants vs. Zombies Wiki posiada grafiki dla strony Kernel-pult.

Kernel-pult

Ciekawostki

  • Gdy wybieramy gdzie chcemy zasadzić Kernel-pulta w wersji Xbox Live Arcade, możemy zobaczyć masło na jego koszyku.
  • Po aktualizacji 2.7.1 w Plants vs. Zombies 2, Kernel-pult może unieruchomić Pharaoh Zombie, kiedy ten znajduje się w sarkofagu.
  • Jest jedną z czterech roślin robionych na podstawie kukurydzy, pozostałe trzy to Popcorn-pult, Cob Cannon i Popcorn.
  • Potrafi wyeliminować Snorkel Zombie, kiedy jest pod wodą.
  • W opisie z Suburban Almanacu z pierwszej części gry używając zwrotu "katapultowi bracia" chodzi o Melon-pulta i Cabbage-pulta.

Zobacz też